Η AMAZON ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΤΟ «ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ» ΓΙΑ ΤΟ TIKTOK
- 03.04.25 12:57

Καθώς ο χρόνος μετρά και πάλι αντίστροφα για το TikTok στις ΗΠΑ, και με την προθεσμία που είχε δώσει η κυβέρνηση Τραμπ να φτάνει – θεωρητικά τουλάχιστον – στο τέλος της, η Amazon έκανε την ανατροπή και κατέθεσε επίσημη πρόταση για την εξαγορά της δημοφιλούς εφαρμογής από τους Κινέζους ιδιοκτήτες της.
Σύμφωνα με το CNBC, η πρόταση υποβλήθηκε εγγράφως αυτή την εβδομάδα, με αποδέκτες τον αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς και τον Υπουργό Εμπορίου Χάουαρντ Λάτνικ. Η πληροφορία προέρχεται από πηγή με γνώση των διαπραγματεύσεων, η οποία διατήρησε την ανωνυμία της λόγω της εμπιστευτικότητας του θέματος, ωστόσο, τα εμπλεκόμενα μέρη φέρονται να μην αντιμετωπίζουν σοβαρά την πρόταση της Amazon, καθώς κατατέθηκε ελάχιστες ημέρες πριν την εκπνοή της προθεσμίας που έχει θέσει η Ουάσιγκτον για την απαγόρευση της εφαρμογής στις ΗΠΑ. Η Amazon αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα.
Η πρόταση, την οποία αποκάλυψαν πρώτοι οι New York Times, κατατέθηκε εν μέσω αβεβαιότητας γύρω από το μέλλον του TikTok στις ΗΠΑ. Η δημοφιλής πλατφόρμα σύντομων βίντεο κινδυνεύει με νέα διακοπή λειτουργίας στις 5 Απριλίου, εφόσον η ByteDance — η μητρική εταιρεία με έδρα την Κίνα — δεν καταφέρει έως τότε να προχωρήσει σε πώληση των αμερικανικών δραστηριοτήτων της.
Υπενθυμίζεται ότι το Κογκρέσο είχε εγκρίνει σχετικό νομοσχέδιο με αρχική διορία την 19η Ιανουαρίου, ωστόσο ο πρώην πρόεδρος Τραμπ είχε υπογράψει εκτελεστική εντολή που προσέφερε παράταση 75 ημερών για την ολοκλήρωση μιας ενδεχόμενης συμφωνίας.
Πηγές που επικαλείται το CNBC αναφέρουν ότι ο Τραμπ ενδέχεται να ανακοινώσει την τελική απόφαση για το TikTok ακόμη και μέσα στην εβδομάδα. Παράλληλα, στον “χορό” των υποψήφιων αγοραστών φαίνεται πως έχει μπει και η AppLovin, εταιρεία τεχνολογίας, η οποία επίσης κατέθεσε πρόταση εξαγοράς, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Ντέιβιντ Φέιμπερ.
Το TikTok έχει εξελιχθεί σε βασικό πυλώνα του ηλεκτρονικού εμπορίου, επενδύοντας μαζικά στην ανάπτυξη του διαδικτυακού του καταστήματος με την ονομασία TikTok Shop. Το γεγονός ότι η πλατφόρμα συγκεντρώνει πάνω από 170 εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ την καθιστά ιδιαίτερα ελκυστική για την Amazon, η οποία είχε στο παρελθόν επιχειρήσει να λανσάρει δική της εφαρμογή βίντεο μικρής διάρκειας — χωρίς όμως επιτυχία.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι δύο εταιρείες είχαν συνάψει συμφωνία τον περασμένο Αύγουστο, επιτρέποντας στους χρήστες του TikTok να συνδέουν τους λογαριασμούς τους με την Amazon και να κάνουν αγορές χωρίς να «φεύγουν» από την εφαρμογή. Η συνεργασία αυτή, όμως, προκάλεσε την ανησυχία νομοθετών λόγω πιθανών κινδύνων για την εθνική ασφάλεια.