ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΤΑΞΙ ΧΩΡΙΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ
- 04.04.25 13:10

Οι προβλέψεις για ιπτάμενα αυτοκίνητα έχουν κάπως καθυστερήσει να επαληθευτούν, αλλά σύντομα ιπτάμενα, αυτόνομα ταξί θα έρθουν να εκπληρώσουν ένα μέρος, έστω, της φουτουριστικής«προφητείας» του προηγούμενου αιώνα.
Η προοπτική φαίνεται πως δεν ανήκει πλέον στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας και αποτελεί μια όντως ρεαλιστική προοπτική για την Κίνα, καθώς η εταιρεία Ehang, πρωτοπόρος στην κατασκευή αυτόνομων ιπτάμενων οχημάτων (AAVs), προβλέπει την εμπορική τους χρήση μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια.
Η εκτίμηση διατυπώθηκε από τον αντιπρόεδρο της Ehang, Χε Τιενσίνγκ, λίγο μετά την ιστορική πιστοποίηση της εταιρείας, σε συνεργασία με τη Hefei Heyi Aviation, από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας, η οποία τους δίνει το δικαίωμα να πραγματοποιούν πληρωμένες πτήσεις με αυτόνομα εναέρια οχήματα που μεταφέρουν επιβάτες.
Οι πρώτες πτήσεις των AAVs της Ehang θα ξεκινήσουν εντός του Ιουνίου, με τουριστικά δρομολόγια στις πόλεις Γκουανγκζού και Χεφέι, διάρκειας από 3 έως 10 λεπτά. Στόχος είναι οι επιβάτες να μετακινούνται με την ίδια άνεση και ευκολία που θα το έκαναν με ένα αυτοκίνητο, χωρίς την ανάγκη για κράνος ή… αλεξίπτωτο.
Το πιστοποιημένο μοντέλο EH216-S είναι πλήρως ηλεκτρικό, διαθέτει 16 έλικες και χωράει δύο επιβάτες. Έχει μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ/ώρα και αυτονομία έως 30 χιλιόμετρα.
Μετά την ανακοίνωση της πιστοποίησης, εκδηλώθηκε έντονο ενδιαφέρον από το εξωτερικό. Ο Χε δήλωσε ότι η Ehang σκοπεύει να επεκταθεί σε αγορές του εξωτερικού μέσα στα επόμενα χρόνια, χωρίς όμως να αποκαλύψει συγκεκριμένες χώρες.
Η Κίνα ήδη αναδεικνύεται σε ηγέτιδα δύναμη στον τομέα των ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων και σύμφωνα με τον αναλυτή Νταν Άιβς της Wedbush Securities, η τελευταία εξέλιξη επιβεβαιώνει πως το Πεκίνο έχει το προβάδισμα και στα ιπτάμενα ηλεκτρικά οχήματα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), τα οποία θεωρούνται το επόμενο μεγάλο βήμα στις μεταφορές.
Ενώ το Πεκίνο καθιέρωσε ρυθμιστικό πλαίσιο για τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα από το 2023, οι ΗΠΑ ακόμα βρίσκονται πίσω, καθώς η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας έχει θεσπίσει μόνο γενικούς κανόνες για τα eVTOLs με απαραίτητη την παρουσία πιλότου.
Σε κάθε περίπτωση ο ουρανός δεν είναι πλέον «το όριο» και αποτελεί πλέον ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού.