ΘΑ ΦΟΥΛΑΡΟΥΜΕ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΕ 5 ΛΕΠΤΑ
- 21.03.25 11:35

Εδώ και μήνες η Tesla ανησυχούσε για την «κάθοδο» των κινεζικών ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων στη Δύση λόγω των ανταγωνιστικών πωλήσεων και των φτηνότερων μοντέλων που απευθύνονται σε πολλαπλάσιους πελάτες μικρομεσαίου εισοδήματος, αλλά τη Δευτέρα μία ανακοίνωση έμελε να προκαλέσει πραγματικό σεισμό όχι μόνο στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και στους Ευρωπαίους κατασκευαστές.
Ο κινεζικός κολοσσός BYD παρουσίασε κάτι που θεωρείτο προς το παρόν αδύνατο σε όρους εμπορικής βιωσιμότητας: έναν σταθμό υπερταχείας φόρτισης που μέσα σε 5 λεπτά γεμίζει τις μπαταρίες των οχημάτων με αυτονομία εως 400 χιλιομέτρων.
Το νέο τεχνολογικό «όπλο» της εταιρείας με έδρα το Σενζέν, ακούει στο όνομα “Super E-Platform” και η BYD σχεδιάζει να κατασκευάσει 4.000 τέτοιους σταθμούς υπερταχείας φόρτισης σε όλη την Κίνα.
Στη σύγκριση, η Tesla βρέθηκε ξαφνικά να κυνηγά τις εξελίξεις αφού οι superchargers της εταιρείας χρειάζονται τριπλάσιο χρόνο – περίπου 15 λεπτά – για να φορτίσουν ορισμένα μοντέλα αρκετά για ταξίδια έως 320 χιλιομέτρων.
ΤΑ ΠΑΛΙΑ, ΚΑΛΑ ΚΟΥΜΠΙΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ ΤΩΝ EVS
Volkswagen, Hyundai και Tesla αναγνωρίζουν τη σημασία των φυσικών χειριστηρίων έναντι των οθονών αφής στις…
«Στόχος μας είναι η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων να γίνει τόσο γρήγορη όσο και ο ανεφοδιασμός με καύσιμα», δήλωσε ο πρόεδρος της BYD, Wang Chuanfu, κατά την παρουσίαση των σταθμών υπερταχείας φόρτισης. Οι προπαραγγελίες για τα νέα μοντέλα που υποστηρίζουν την τεχνολογία ξεκίνησαν ήδη, ενώ οι παραδόσεις αναμένονται τον επόμενο μήνα.
Η αντίδραση της αγοράς ήταν άμεση και η μετοχή της BYD στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ εκτοξεύτηκε πάνω από 6%, φτάνοντας σε ιστορικό υψηλό.
Σε αναζήτηση αντίβαρου, η Tesla ανακοίνωσε μια δοκιμαστική περίοδο πλήρους αυτονομίας οχημάτων, σε κατάσταση Full Self-Driving (FSD) στην Κίνα, έως τις 16 Απριλίου. Η Tesla συνεργάζεται με τον κινεζικό κολοσσό Baidu, σύμφωνα με το Reuters, ώστε να βελτιώσει την απόδοση του συστήματος αλλά οι αυστηροί νόμοι που επιβάλει το Πεκίνο εμποδίζουν την Tesla από το να χρησιμοποιήσει δεδομένα από τα οχήματά της για εκπαίδευση AI, καθυστερώντας έτσι την πλήρη διάθεση της FSD στη χώρα.
Την ίδια στιγμή, η BYD ανακοίνωσε πως θα παρέχει δωρεάν σε μεγάλη μερίδα του στόλου της το νέο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης “God’s Eye”, κίνηση που θεωρείται στρατηγικό χτύπημα σε Tesla και ανταγωνιστές. Η αντίστοιχη υπηρεσία FSD της Tesla στις ΗΠΑ κοστίζει 99 δολάρια τον μήνα.
Τον Ιανουάριο, οι πωλήσεις της Tesla στην Κίνα έπεσαν περισσότερο από 19% σε σχέση με πέρσι, κατατάσσοντάς την τέταρτη στην αγορά, πίσω από τις BYD, Geely και την κοινοπραξία SGMW (SAIC Motor – Guangxi Auto – General Motors). Το 2024, η BYD εξασφάλισε το 32% της αγοράς νέων οχημάτων στην Κίνα, ενώ η Tesla περιορίστηκε στο 6,1%, παρά τον αριθμό-ρεκόρ στις αποστολές, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Σε κάθε περίπτωση, οι εξελίξεις στο πεδίο της υπερταχείας φόρτισης στην Κίνα πιέζουν τον ανταγωνισμό παγκοσμίως να βρει αντίστοιχες λύσεις και ωφελημένοι από την κούρσα για μαζική εγκατάσταση σταθμών και μείωση της τελικής αξίας των οχημάτων θα βγουν οι καταναλωτές που θα κάνουν λίγη ακόμα υπομονή πριν αγοράσουν το επόμενό τους EV, μέχρι να δοθεί μία απάντηση από τη Δύση που θα ρίξει ακόμα περισσότερο τις τιμές.